picture_379

Un studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru „Let`s Do It, Romania!” arată că doi din trei români consideră că acţiunile organizate pentru colectarea deşeurilor din spaţiul verde produc schimbări în comportamentul cetăţenilor.

Un capitol la care țara noastră are de suferit este comportamentul românilor față de deșeuri atunci când ies în natură, iar rezultatele sunt vizibile în acțiunile naționale de curățenie organizate de „Let`s Do It, Romania!”. Studiul arată însă că, cel puțin la nivel declarativ, 8 din 10 români obișnuiesc să strângă deșeurile produse de ei și de prieteni atunci când ies în natură, iar 17% dintre români spun că adună și deșeurile lăsate în urmă de alții. De cealaltă parte, 4,5% dintre respondenți nu se consideră responsabili de strângerea deșeurilor, iar 0,2% spun că nu au timp și de multe ori uită să le strângă. Unul din trei români a auzit de „Let`s Do It, Romania!”, iar persoanele cu vârsta curprinsă între 18-25 de ani sunt cele mai dispuse să participe în viitor la evenimentele ONG-ului (41%), urmați de cei cu vârstele între 36 și 45 de ani (36%). 25% din cei intervievați susțin că ar putea implica alături de ei 1-3 persoane, 36% dintre repondenți consideră că pot mobiliza și alte 4-5 persoane, în timp ce 24% susțin că pot convinge până la 10 persoane să ia parte la acțiuni de voluntariat. Cele mai puțin dispuse să participe la astfel de acțiuni sunt persoanele de peste 46 de ani și cele care au absolvit doar treapta I de liceu (10 clase).  Dintre persoanele cu studii post-universitare, 80% cred că „Let`s Do It, Romania!” poate aduce schimbări de comportament în rândul populației. „În afară de trendurile, de acum standard, ce țin de grija față de corpul nostru prin alimentație, sport, peace-of-mind, observăm în ultimii ani și dorința tinerilor adulți români de a proteja planeta. Rezultatele cercetării realizate pentru „Let’s Do It, Romania!” ne relevă faptul că maturii (36-45 ani) sunt cei mai optimiști, manifestând încredere că aceste acțiuni pot produce schimbări la nivel de mentalitate, încercând prin propriile eforturi să-și educe copiii (pentru cei ce au copii de vârste foarte mici). Pe de altă parte, uitându-ne la segmentul de vârstă care ar dori să se implice în astfel de acțiuni, observăm că tinerii de până în 25 de ani sunt cei mai activi – de aici putem trage concluzia că ei sunt cei ce cresc awareness-ul și încrederea maturilor când vorbim de acest subiect. E un schimb reciproc de informații și de educare, lucru care ne spune că suntem pe un drum bun – asumarea unui rol de mentor inversat (dinspre tineri înspre cei maturi) este un fenomen intersant și un lucru ce ne împinge spre evoluție și o gândire deschisă”, explică Magda Vișoiu, Qualitative Analyst la Reveal Marketing Research. Studiul a fost realizat în noiembrie 2016, în rândul a 1.000 de respondenți, cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani, din mai multe regiuni ale țării: București, Muntenia, Moldova, Transilvania. Metoda de cercetare folosită este CATI (chestionar standardizat aplicat prin telefon persoanelor selectate aleator). Datele sunt reprezentative la nivel național, urban.

Acest articol este proprietatea Pagina Europeană și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top