Europarlamentarul Daniel Buda îl pune la zid pe ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, cel pe care fostul premier Dacian Cioloș îl concedia, anul trecut, din funcția de secretar de stat.

„Rezilierea contractului pentru porţiunea Mihăieşti-Nădăşelu din Autostrada Transilvania este încă o dovadă a faptului că actuala guvernare nu iubește Transilvania. Îl întreb, şi nu doar retoric, pe premierul Mihai Tudose, când are de gând să îl demită pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, principalul responsabil al blocajului dezvoltării infrastructurii de transport din România? Recenta reziliere a contractului pentru porţiunea Mihăieşti-Nădăşelu din Autostrada Transilvania în valoare de peste 446 milioane de lei este, în mod evident, o acţiune care oglindeşte incapacitatea administrativă a actualului Guvern, un Guvern fără viziune, preocupat doar de măsuri populiste, lăsând investiţiile actuale în paragină şi fără a iniţia altele noi. În timp ce în alte state din Uniunea Europeană se inaugurează anual sute de km de autostradă, în România autorităţile naţionale se întrec în a rezilia contractele de construcție pentru autostrăzi, așa cum s-a întâmplat și în cazul tronsonului Mihăieşti- Nădăşelu a cărui documentație s-a realizat în baza hărților de pe vremea Uniunii Sovietice. Probabil, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc este hotărât ca până la sfârşitul mandatului să își respecte promisiunea făcută în luna ianuarie, în cadrul audierilor din Parlament când a declarat faptul că: «Nu promit niciun kilometru de autostradă!». Îi solicit premierului Mihai Tudose să îl demită de îndată pe ministrul cu cele mai slabe performanțe din istoria postdecembristă. În lipsa unei astfel de decizii, sectorul infrastructurii de transport din ţara noastră va fi în continuare în moarte clinică“, a declarat Daniel Buda.

Acesta nu este însă singurul motiv din cauza căruia președintele PNL Cluj solicită ca Răzvan Cuc să fie îndepărtat de la Palatul Victoria. „Atitudinea impasibilă a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, în ceea ce privește asigurarea condițiilor necesare pentru dragarea canalelor navigabile ale Dunării, blochează transportul recoltelor și generează pierderi uriașe pentru producătorii agricoli! În plină perioadă de recoltare, respectiv de vânzare a cerealelor și a oleaginoaselor, fermierii se confruntă cu situația ingrată de fi nevoiți să-și transporte producția doar pe căi rutiere și feroviere. Canalele navigabile ale Dunării nu au putut fi dragate în absența unor dispoziții clare din partea autorităților responsabile drept urmare, producătorii agricoli sunt constrânși să-și transporte recoltele doar prin intermediul mijloacelor rutiere și feroviare. Transportul naval reprezintă pentru fermierii din sudul țării cea mai convenabilă soluție din punct de vedere financiar pentru comercializarea producției. Astfel, problema prețurilor derizorii pe care le primesc de la traderi amplificată de lipsa alternativei transportării recoltei pe canalele navigabile ale Dunării, determină pierderi alarmante ale producătorilor agricoli. Aceștia primesc și cu 10 euro mai puțin pe tonă, având în vedere că sunt obligați să opteze pentru variante mult mai scumpe de transport pentru ca producțiile să ajungă în Constanța.Situația este cu atât mai dificilă cu cât se aproprie perioada de recoltare a culturilor de floarea-soarelui, iar spațiile de depozitare sunt în continuare blocate în zona Dunării, existând riscul ca aceste culturi să rămână nedepozitate, iar în final risipite. În cadrul ultimei reuniuni a Comisiei de Dezvoltare Regională din Parlamentul European, al cărui membru sunt, a avut loc un schimb de opinii cu doamna Margrethe Vestager, Comisar European pentru Concurență, privind normele referitoare la ajutoarele de stat și politica de coeziune. Doamna Comisar a precizat faptul că statele membre pot investi până la 150 de milioane de euro în porturile maritime și până la 50 de milioane de euro în porturile interne. Aceste fonduri includ și costurile de dragare care nu sunt negociabile. Astfel, doamna Comisar a subliniat obligativitatea dragării pentru a asigura accesul la calea navigabilă pentru că altminteri, portul poate să dispară. Probabil că aceste vești nu au ajuns încă până la urechile ministrului român al transporturilor“, a subliniat Daniel Buda.

Acest articol este proprietatea Pagina Europeană și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top